پاورپوینت فصل اول کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی (آشنایی با اخلاق کاربردی) نوشته مهدی علیزاده

دسته بندي : کتاب » معارف اسلامی
پاورپوینت فصل اول کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی (آشنایی با اخلاق کاربردی) نوشته مهدی علیزاده و مهدی فدایی در قالب pptx و در حجم 42 اسلاید:

بخشی از متن:
دو نوع سبک زندگی 
الف. در زمانی که به عنوان یک قاضی در پرونده‌های تخلفات رانندگی داوری می‌کردم، با برخورد بین دوراهی قانون و اخلاق مواجه شدم. پرونده پسر دوست پدرم به دستم رسید، در حالی که خانواده‌مان در خانه آن‌ها مهمان بودیم. اخلاق می‌خواست تا او را جریمه نکنم، اما دلیل و شایستگی برای پیروی از قانون وجود داشت. بالاخره او را جریمه کردم، اما برگ جریمه را خودم پرداختم.

ب. دو برادر به نام‌های x و y وجود دارند. برادر بزرگتر، x، هیچ اصل اخلاقی را رعایت نمی‌کند؛ او همه را فریب می‌دهد، از همه سوءاستفاده می‌کند، و بازیچه دیگران است. در عین حال، او پولدار است و مسئولیت‌هایی در شهر دارد. اما برادر کوچکتر، y، به اصول اخلاقی عمیقاً پایبند است و همواره سعی می‌کند بر اساس آن‌ها عمل کند. x چک‌هایی را صادر کرده و پول‌هایی را گرفته و سعی در خرابکاری دارد.

اخلاق
هر انسان دارای اختیار، آگاهی و عقل است که به این خاصیت‌ها، رفتار دکتر کاتوزیان را تحسین می‌کند. در مقابل، رفتار برادر بزرگتر، x، هر چند که سیاست‌مدار محبوبیت دارد، نکوهش می‌شود. منشأ این تحسین و نکوهش در زیبایی ظاهری مرحوم کاتوزیان یا زشتی ظاهری قرار نمی‌گیرد. تعریف شما از خوبی یک فیلم یا تحسین قله دماوند وقتی که در دامنه جنوبی زیبایی‌های درونی به اختیار انسان بستگی دارد و هر انسان می‌تواند خود را در معرض تحسین یا نکوهش اخلاقی دیگران قرار دهد.

دسته بندی: کتاب » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 226 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 42

حجم فایل:380 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252