پاورپوینت فصل نهم کتاب مشاوره و روان‌ درمانی با کودکان و نوجوانان (رویکردهای واقعیت درمانی)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل نهم کتاب مشاوره و روان‌ درمانی با کودکان و نوجوانان (رویکردهای واقعیت درمانی) نظریه ها و کاربردهای عملی در مدارس و مراکز درمانی نوشته تامپسون پروت و داگلاس براون در قالب pptx و در حجم 87 اسلاید:

بخشی از متن:
رویکردهای واقعیت درمانی 
واقعیت درمانی زمانی توسط ویلیام گلاسر مطرح شد که او پی برد نظام های درمانی موجود تغییر سریع و بادوامی ایجاد نمی کنند. جوهر واقعیت درمانی پذیرش مسئولیت توسط افراد در قبال رفتار خودشان است؛ واقعیت درمانی از این رهگذر به آنان کمک می کند به موفقیت و شادکامی دست یابند. اهمیت درگیری شخصی در کلیه فرایندهای درمانی و رشدی با این مسئولیت همراه است واقعیت درمانی راه های بهتر برآورده ساختن نیازها را یاد می دهد. واقعیت درمانی بر این عقیده تأکید می کند که به شرط وجود جو درگیری و برخورد حمایتگرانه فرد میتواند یاد بگیرد که چگونه به نحو مسئولانه تر و خلاقانه تر رفتار کند.

دکتر گلاسر به همراه دکتر هارینگتون به بسط و پرورش واقعیت درمانی مبادرت ورزیدند. وی در این دوره در مدرسه دخترانه ونتورا سمت روان پزشک کل را داشت. در این مکان اصول واقعیت درمانی برای دختران و کل مدرسه به کار گرفته شد. این زنان جوان چنان که انتظار میرفت عزت نفس پایینی داشتند و یکی از اهداف فوری گلاسر این بود که تجارب ایشان را با موفقیت قرین سازد. این مدرسه به مکانی تبدیل شد که با طیب خاطر و صداقت از دختران تحسین و تمجید به عمل می آمد. مسئولیت دختران به عهده خودشان گذاشته شده بود. این امر آنان را در قبال رفتار خودشان مسئول می ساخت. قواعد و مقررات به روشنی تعریف شده بودند همین طور عواقب و پیامدهای مترتب بر نقض آن قواعد نیز تعریف شده بودند. تحسین و مسئولیت شخصی به برگرداندن توجه دختران از مظاهر قدرت که ایشان [ دختران ] بر علیه آنان طغیان کرده بودند کمک نمود. 

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 534 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 87

حجم فایل:286 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252