پاورپوینت فصل یازدهم کتاب اصول و مفاهیم اساسی برنامه ریزی درسی (ارزشیابی برنامه درسی)

دسته بندي : کتاب » علوم تربیتی
پاورپوینت فصل یازدهم کتاب اصول و مفاهیم اساسی برنامه ریزی درسی (ارزشیابی برنامه درسی) نوشته کورش فتحی واجارگاه در قالب pptx و در حجم 40 اسلاید: 

بخشی از متن: 
ارزشیابی یکی از مؤلفه های مهم و حساس فرایند برنامه ریزی درسی است. حساسیت و اهمیت ارزشیابی در برنامه ریزی درسی از آنروست که هیچ فعالیت انسانی، خصوصاً آن دسته از اموری که دارای پیچیدگی و ظرافت خاصی هستند نمی توانند فارغ از بررسی کیفی و بهبود مستقر باشند. از لحاظ ماهیت انسان اساساً موجودی است .ارزیاب به این اعتبار ما انسانها در بسیاری از امور و قبل ضمن و پاپس از انجام کاری دست به ارزیابی میزنیم و در اغلب موارد بسیاری از تصمیمات را بر اساس این ارزشیابی اتخاذ میکنیم و اقدامات معینی را دنبال با قطع می نمائیم بدیهی است که هر قدر فعالیت و امور مختلف از حساسیت و تأثیر بیشتری بر زندگی برخوردار باشد سعی میکنیم ارزشیابی ها را دقیق تر و بر پایه اصول و معیارهای منطقی و تعریف شده ای انجام دهیم به این دلیل جنبه های مختلف تعلیم و تربیت، خصوصاً برنامه های درسی که رکن محوری و اساسی را در آموزش مدرسه ای دارا هستند، نیازمند مؤلفه مهم ارزشیابی میباشند. تنها از طریق ارزشیابی از مراحل مختلف برنامه ریزی درسی میتوان کارآیی و اثر بخشی برنامه های درسی را افزایش داد و نظامی برای بهبود مستمر برنامه های درسی مدارس طراحی نمود. 

کلیاتی در خصوص ارزشیابی
همانند سایر واژه های علوم تربیتی در خصوص مفهوم ارزشیابی توافق نظر کامل وجود ندارد و شاید بتوان گفت که به تعـ که به تعداد متخصصان و صاحبنظران این قلمرو تعریف ارزشیابی وجود دارد از لحاظ لغوی در بین تعاریف مختلف ارائه شده تا حدی همگرایی وجود دارد. 

دسته بندی: کتاب » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 1061 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:157 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252