تحقیق ترموستات ديجيتالي قابل برنامه ريزي

دسته بندي : کارآفرینی » برق و الکترونیک
عنوان:

ترموستات ديجيتالي قابل برنامه ريزي

پيشگفتار :

با توجه به اينكه كنترل دما در نگهداري بخش مختلف صنعت نقش مهمي را ايفا مي‌كند ، لذا پروژه خود را در زمينه ترموستان ديجيتالي قابل برنامه ريزي ارائه مي‌نمايم. در بخش هاي مختلف توضيحات كلي و جزيي در اين زمينه آمده است . اميدوارم مورد توجه قرار گيرد .
لازم مي دانم از مهندس دهقان و مهندس خواجه منصوري نهايت تشكر و قدر داني را به جاي آورم. كه همكاري تام را با من درطراحي و ساخت اين پروژه داشتند و براي ايشان آرزوي موفقيت مي نمايم .
من بر اين باورم كه كار داراي كاستي ها و نقايص است . و هميشه با اشتياق آماده دريافت نظرات اصلاحي شما و نقايص كارم هستم. و به ديده منت مورد استفاده قرار مي دهم :
لطفاً نظرات اصلاحي تان را به آدرس زير ارسال نماييد :



مقدمه:
تغییر سیستم‌های مکانیکی و برقی به سیستم‌های الکترونیکی روز به روز در حال افرایش است. در بیشتر تکنولوژی‌های عمده، سیستم‌های الکترونیکی جایگزین بخش‌های مکانیکی شده و از آن پیش افتاده‌اند .امروزه چاپ الکترونیکی شده است. تلویزیون، کامپیوتر و بسیاری از ابزارهای دیگر نیز که در زندگی روزمره از آن استفاده می‌کنیم همین گونه‌اند. سیستم‌های الکترونیکی مسلماً بر تکنولوژی فکری متکی هستند زیرا محاسبات ریاضی و نوشتن نرم‌افزار و برنامه‌ها کارکرد آنها را ممکن می‌گرداند.
یکی از برجسته‌ترین تغییرات، کوچک شدن وسایلی است که هادی برق هستند یا تکانه‌های برقی را منتقل می‌کنند. اختراع ترانزیستور تغییری شگرف را به دنبال داشت: توانایی تولید وسایل میکروالکترونیک با صدها کارکرد از جمله کنترل، تنظیم، هدایت و حافظه که میکروپرسسورهاومیکروکنترلرها به اجرا درمی‌آورند. در آغاز هر تراشه 4 کیلو بایت حافظه داشت که بعدها به 8، 16، 32، 64 کیلو بایت افزایش یافت و امروزه سازندگان میکروپروسسور تراشه‌هایی تولید می‌کنند که ظرفیت ذخیره‌سازی آنها چندین مگابایت یا حتی گیگا بایت است.
امروزه یک تراشه‌ی ریز سیلیکنی(میکروپروسسوریا میکرو کنترلر) حاوی مدارهای الکترونیکی دارای صدها هزار ترانزیستور و همه‌ی اتصالات لازم و بهای آن فقط چند دلار است. مداربندی روی این تراشه می‌تواند خود میکروکامپیوتری باشد با ظرفیت پردازش ورودی / خروجی و حافظه‌ی دستیابی تصادفی و... .

نحوه عملكرد ترموستات
ترموستات طراحي شده قابليت برنامه ريزي در رنج هاي دمايي بين C°‌0 تا C°150 را دارد و مي توان از آن براي تعديل دمايي محيط استفاده نمود براي راه اندازي آن به ولتاژي بين 6 تا 9 ولت نياز است يك رنج دمايي خاصC° 32 C°(250 به عنوان پيش فرض در برنامه اين ترموستات در نظر گرفته شده است كه در ابتداي راه اندازي و همچنين به هنگام بروز خطا، خود به خود اين رنج عملياتي پيش فرض فعال مي‌شود باتوجه8 به شكل صفحه بعد مشاهده مي شود كه يك صفحه نمايش ،چهار كليد و سه LED در نظر گرفته شده است كه كاربر مي تواند با استفاده از اين كليد ها رنج هاي دمايي مورد نظر را انتخاب نمايد و LED ها براي نشان دادن وضعيت دما و همچنين خطاهاي احتمالي در حين كار با ترموستات تعبيه شده است.
وقتي ترموستات فعال مي شود رنج دمايي پيش فرض بر روي صفحه نمايش نشان داده مي شود و كاربر مي تواند با استفاده ار كليد START آن را فعال نموده و يا با استفاده از كليد DOWN, UP,CHANGE آن را تغيير دهد تغييرات مورد نظر براي رنج هاي دمايي را درحين كار ترموستات نيز با زدن كليد change مي توان اعمال نمود بازدن كليد change رنج دمايي ابتدا به صورت خودكار بر روي MAX رفته و كاربر مي تواند با
دسته بندی: کارآفرینی » برق و الکترونیک

تعداد مشاهده: 7363 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word-قابل ویرایش

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:94 کیلوبایت

 قیمت: 3,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252